ពុទ្ធឱវាទ​​រៀន​រស់ជាមួយ​​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ - Buddha Dharma Monk

Website

ពុទ្ធឱវាទ​​រៀន​រស់ជាមួយ​​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ

ចែករំលែកចំណេះដឹង
  ពុទ្ធឱវាទ​ស្តីពី​របៀប​រស់​នៅ​ជាមួយ​នឹង​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ ដែល​យើង​រក​បាន
 
ជីវិត​មនុស្ស​មានការ​ទាក់ទង​នឹង​សម្បត្តិ​ទ្រព្យ​ជាប់​ជានិច្ច ជា​ពិសេស​អ្នកគ្រប់គ្រង​ផ្ទះ ដូច្នេះ​ទើប​ត្រូវ​សិក្សា​គោល​ធម៌​ក្នុង​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា ដើម្បី​ឲ្យ​ចេះ​ស្វែងរក ចេះ​ចាយ ចេះ​ប្រើប្រាស់ និង​ចេះ​ចាត់​ចែង គឺជា​អ្នក​ជំនាញ​ខាង​ផ្នែក​សេដ្ឋកិច្ច​គ្រួសារ និង​ជំនាញ​ខាង​ការ​ប្រើប្រាស់ ចាត់​ចែង​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ប្រព្រឹត្ត​ទៅ​ជា​ប្រយោជន៍ ឬ​មាន​គោល​ធម៌​បដិបត្តិ។ បើតាម​គេហទំព័រ ៥០០០ ឆ្នាំ​នឹង​បង្ហាញ​ពី​របៀប​រស់នៅ​ដើម្បី​រក្សា​ទ្រព្យ​ត្រូវ​បដិបត្តិ​តាម​គោល​ធម៌ ដែល​ប្រព្រឹត្ត​ទៅ​ជា​ប្រយោជន៍​ក្នុង​បច្ចុប្បន្ន មាន ៤ យ៉ាង និង​ការ​បែង​ចែក​ទ្រព្យ កាល​ស្វែងរក​ទ្រព្យ​បាន​មក​ហើយ គប្បី​ចេះ​បែង​ចែក​ទ្រព្យ​នោះ​ទៅ​ជា ៤ ចំណែក។ ចំពោះ​របៀប​រស់នៅ​ដើម្បី​រក និង​រក្សាទ្រព្យ​ត្រូវ​បដិបត្តិ​តាម​គោល​ធម៌ ដែល​ប្រព្រឹត្ត​ទៅ​ជា​ប្រយោជន៍​ក្នុង​បច្ចុប្បន្ន​ទាំង ៤ យ៉ាង​នោះ ត្រូវ​បាន​រៀបរាប់​ឲ្យ​ដឹង​ថា៖ «ទី ១. ឧដ្ឋាន​សម្បទា ដល់​ព្រម​ដោយ​ការ​ប្រឹង​ប្រែង​ព្យាយាម គឺ​ការ​ក្រោក​ឈរ​ដោយ​ស្មារតី​តស៊ូ មិន​ខ្លាច​ការ​ហត់​នឿយ​ក្នុង​មុខរបរ​ស្វែងរក​ទ្រព្យ​ដែល​សុចរិត (ជា​មុខរបរ​សុចរិត ឬ​ថ្លៃថ្នូរ) ហ្វឹកហាត់​ឲ្យ​មាន​ជំនាញ​ក្នុង​វិជ្ជាជីវៈ និង ចេះ​ចាត់​ចែង​ការងារ​ស្រប​តាម​កាលៈ​ទេសៈ។ ទី ២.អារក្ខ​សម្បទា ដល់​ព្រម​ដោយ​ការ​រក្សា​គឺ​ចេះ​គ្រប់គ្រង​ថែទាំ សន្សំ សំចៃ មិន​ខ្ជះខ្ជាយ​នូវ​ទ្រព្យសម្បត្តិ ដែល​ខ្លួន​បាន​ខំ​ប្រឹង​ប្រែង​ប្រមូល​មក​ដោយ​ការងារ​សុចរិត មិន​ឲ្យ​រាត់​រាយ​បាត់​បង់​ព្រោះ​តែ​ហេតុ​មិន​រក្សា​នោះ​ឡើយ។ ទី ៣. កល្យាណ​មិត្តា គប់​រក​មនុស្ស​ល្អ​ជា​មិត្ត គឺ​ចេះ​សេពគប់​មនុស្ស មិន​គប់​មិន​ប្រព្រឹត្ត​តាម​ចំពោះ​បុគ្គល​ណា ដែល​ដើរ​ក្នុង​ផ្លូវ​នៃ​អបាយ​មុខ ជ្រើស​រក​មនុ​ស្សណា ដែល​ចេះដឹង ទ្រទ្រង់​គុណធម៌ ជា​បុគ្គល​គួរ​គោរព​រាប់​អាន ជា​អ្នក​ណែនាំ​ក្នុង​ផ្លូវ​ល្អ ផ្លូវ​ចម្រើន​មក​ជា​មិត្ត ដើម្បី​ចម្រើន​ក្នុង​ការងារ​ទាំង​ពួង។ ទី ៤. សមជីវិតា ចិញ្ចឹម​ជីវិត​មាន​តុល្យភាព គឺ​ចេះ​កំណត់​ដឹង​នូវ​ចំណូល និង​ចំណាយ រស់​នៅ​ឲ្យ​ល្មម​នឹង​ទ្រព្យ ដែល​ជា​ចំណូល មិន​ចេះតែ​ចង់​ហ៊ឺហា ហើយ​ទូលាយ​ដោយ​ការ​ចាយ​វាយ​ទេ តែ​ក៏​មិន​ត្រូវ​មាន​ភាព​កំណាញ់​ពេក​នោះ​ដែរ»។ ចំណែកឯ​ការបែងចែក​ទ្រព្យ កាល​ស្វែងរក​ទ្រព្យ​បានមកហើយ គប្បី​ចេះ​បែង​ចែក​ទ្រព្យ​នោះ​ទៅ​ជា ៤ ចំណែក ដែល​លោក​ហៅថា «ភោគ​វិភាគ» គឺមាន​ដូចជា៖ «ទី១ ឯ​កេន ភោគេ ភុញ្ជេយ្យ ការ​បរិភោគ​ចិញ្ចឹម​ជីវិត​ខ្លួន​ឯង ចិញ្ចឹម​ជីវិត​អ្នក​ដទៃ ដែល​គួរ​ចិញ្ចឹម និង​ប្រើប្រាស់​ជា​ប្រយោជន៍​ផ្សេងៗ​ទៀត​តាម​សមគួរ។ ទី ២ ទ្វីហិកម្មំ បយោ​ជយេ ប្រើ​ជាដើម​ទុន​ប្រកប​មុខរបរ។ ទី៣ ចតុត្ថស្ស និ​ធាបេយ្យ អាបទា​សុ ភវិស្ស​តីតិ តម្កល់​ទុក​នូវ​ចំណែក​ទី ៤ ដោយ​ក្រែង​មាន​អន្តរាយ​ទាំង​ឡាយ​ឯណា​នីមួយៗ នឹង​មាន​ទ្រព្យ​នៅ​សល់​មួយ​ចំណែក​ផង​ដែរ។ ទី ៤ ការ​បរិភោគ​ប្រើប្រាស់​ចាយ​វាយ​នូវ​ទ្រព្យ គប្បី​រំពឹង​គិត​ឲ្យ​បាន​យល់​ច្បាស់​ថា ការ​ដែល​បាន​ស្វែងរក និង​គ្រប់​គ្រង​រក្សា​នូវ​ទ្រព្យ ក៏​ដើម្បី​នឹង​ប្រើប្រាស់​ឲ្យ​បាន​ជា​ប្រយោជន៍​ដល់​ខ្លួន​ឯង​និង​អ្នក​ដទៃ។ បើ​មិន​បាន​ប្រើប្រាស់​ឲ្យ​កើត​ជា​គុណ​ប្រយោជន៍​ហើយ ការ​ស្វែងរក និង​ការ​មាន​បាន​នូវ​សម្បត្តិ​ទ្រព្យ ក៏​រមែង​ប្រាស​ចាក​នូវ​គុណ​តម្លៃ គ្មាន​ន័យ​ខ្លឹមសារ​អ្វី​ឡើយ ដូច្នេះ​ស្វែងរក​នូវ​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​មាន​បាន​ច្រើន​ហើយ​គប្បី​បដិបត្តិ»។ អរិយសាវ័ក​ក្នុង​ធម្ម​វិន័យ​នេះ មាន​ភោគៈ​ទាំងឡាយ ដែល​ខ្លួន​បានមក​ដោយ​សេចក្តី​ខ្នះ​ខ្នែង ព្យាយាម​ដែល​ខ្លួន​សន្សំ​ដោយ​កម្លាំង​ដៃ មាន​ញើស​ហូរ​ចេញ ប្រកប​ដោយ​ធម៌​ហើយ រមែង​ប្រើប្រាស់​ជា ៤ ពួក​ដែរ​គឺ​ទី ១.ញ៉ាំង​ខ្លួន​ឲ្យ​សុខ ឲ្យ​ឆ្អែត រក្សា​សេចក្តី​សុខ​ដោយ​ប្រពៃ​ញ៉ាំង​មាតា​បិតា​ឲ្យ​សុខ​ឲ្យ​ឆ្អែត រក្សា​សេចក្តី​សុខ​ដោយ​ប្រពៃ​ញ៉ាំង​បុត្រ ភរិយា ទាស​កម្មករ និង​មនុស្ស​ទាំង​ឡាយ​ទៀត​ឲ្យ​សុខ​ឲ្យ​ឆ្អែត​រក្សា​សេចក្តី​សុខ​ដោយ​ប្រពៃ។ ទី ២.ញ៉ាំង​មិត្ត​អាមាត្យ​ឲ្យ​សុខ​ឲ្យ​ឆ្អែត​រក្សា​សេចក្តី​សុខ​ដោយ​ប្រពៃ។ ទី ៣.ប្រើប្រាស់​ការពារ​នូវ​សេចក្តី​អន្តរាយ ដែល​កើត​អំពី​ភ្លើង អំពី​ទឹក អំពី​ចោរ​ជាដើម ហើយ​ធ្វើ​ខ្លួន​ឲ្យ​ដល់​នូវ​សិរី​សួស្តី​ព្រោះ​ភោគៈ​ទាំង​ឡាយ​នោះ។ ទី ៤. ជា​អ្នក​ធ្វើ​នូវ​ពលី ៥ ប្រការ គឺ សង្គ្រោះ​ញាតិ ការ​រាក់​ទាក់​ភ្ញៀវ ឧទ្ទិស​កុសល​ទៅ​ដល់​អ្នក​ដែល​ចែក​ឋាន ទំនុក​បម្រុង​រាជ​ការ និង​ធ្វើ​បុណ្យ​ដើម្បី​ឧទ្ទិស​ទៅ​ឲ្យ​ទេវតា»៕